Tom Rossau je dizajnér samouk, ktorý začal svoju kariéru v pivnici domu svojich rodičov v dánskom meste Fårevejle. Spočiatku sa používalo LEGO a najrôznejšie dostupné materiály, ale čoskoro sa vyprofiloval smer a začala sa výroba kožených odevov. Tom ju sám navrhol a ušil, čo viedlo k otvoreniu obchodu v roku 1997 v Kodani.
Od roku 2004 pracuje Tom Rossau predovšetkým s prírodnými dyhami. Spočiatku boli tieto lampy dostupné len v starom obchode na Istedgade v Kodani, ale v roku 2006 boli lampy TR4, TR5, TR6 a TR7 predstavené širšiemu publiku na Kodanskom veľtrhu nábytku, kde lampa TR7 získala ocenenie "Favorite Award".
Tu nájdete všetky krásne svetlá od Toma Rossau!
V roku 2004 došlo k zmene vo výbere materiálu, keď sa objavila drevená dyha. Spočiatku boli lampy dostupné len v predajni v Istedgade, ale od roku 2006, keď boli lampy TR4 až TR7 predstavené širokej verejnosti na Kodanskom veľtrhu nábytku, sa zrazu stalo niečo, čo sa stalo - TR7 získala "Cenu divákov".
Aj keď Tom Rossau v ťažkých časoch rástol, jadro a duša spoločnosti zostávajú zachované, čo sa dá vyjadriť jedným slovom: Dizajn.
Vďaka každoročným výstavám na IMM v Kolíne nad Rýnom a na veľtrhu Northern Light v Štokholme počet maloobchodníkov, ktorí sa stotožňujú s príbehom Toma Rossaua, rýchlo rastie. Portfólio sa naďalej rozrastá a teraz zahŕňa knižnice, transformujúci sa konferenčný a jedálenský stôl a množstvo nových svietidiel.
Tom Rossau to vyjadril vlastnými slovami:
"Proces navrhovania je pre mňa vlastne dosť sebecký. Je možné, že konečný spotrebiteľ si vďaka výrobku uspokojí svoje potreby, ale ak mám byť úprimný, robím to pre vzrušenie, ktoré mi to prináša. Je vzrušujúce mať nápad z ničoho nič, potom s ním pracovať, nechať sa vtiahnuť do celého procesu a byť úplne pohltený detailmi od prvých nákresov a prototypov a dotiahnuť to celé až do výroby.\ Potom je tu ten čarovný zážitok, keď sa materiál určený pre prototyp zrazu správa nevypočítateľne a odhalí neočakávané vlastnosti. Jediné, čo treba urobiť, je ponoriť sa do nových možností a preskúmať ich potenciál naplno. Inšpirácia pre rôzne návrhy pochádza zovšadiaľ, ale už samotný proces definovania obmedzení a potenciálu je veľkou skúsenosťou. …Často by bolo vhodnejšie, keby sme sa pri otázke o dizajnérovi odvolávali na samotný materiál, pretože potom som len pomocník, ktorý zbiera skrutky a montuje voľné konce.
Keďže funkčnosť, udržateľnosť a spotreba energie sú zjavnými základnými kameňmi dobrého dizajnu, splnenie požiadaviek konečného spotrebiteľa sa stáva ešte zaujímavejšou úlohou. Celkovo som však veľkým fanúšikom náhodnosti a posilnenia prvku hry v každom (dobrom) dizajne."