PH LAMPY


Umelec so svetlom

Harmonicky pôsobí aj prechod jasu z obrazovky na obrazovku. Veľkosť obrazoviek a ich umiestnenie boli určené potrebou znížiť oslnenie, umiestnením svetla a požiadavkami na rozloženie svetla.

Od začiatku bolo zrejmé, že koncepcia je veľmi flexibilná. Svietidlá boli k dispozícii nielen v rôznych veľkostiach, ale aj s rôznymi povrchovými úpravami spodnej strany - buď s bielym lakovaným povrchom, postriebreným alebo pozláteným povrchom.

Tieto rôzne spodné strany slúžili na dosiahnutie rôznych možností osvetlenia.

Na tomto obrázku sú dve stolové lampy PH z mosadze a opálového skla v dvoch rôznych veľkostiach, ktoré stoja vedľa seba

Poul Henningsen

Poul Henningsen si predstavoval, že návštevníci reštaurácie budú chcieť, aby svetlo bolo teplé a útulné, a preto použijú pozlátený povrch, na rozdiel od nemocnice alebo zubnej ordinácie, kde by použili biely lakovaný povrch.

Všetky prvé svietidlá boli vyrobené s kovovými tienidlami, ale Poul Henningsen chcel vyrobiť aj variant svietidla, ktorý by zobrazoval oblúk rozloženia svetla s menším množstvom svetla smerom nadol. Výsledkom boli obrazovky z opálového skla s pieskovanou spodnou stranou.\ Sklenené zásteny umožňovali prenikanie 12 % svetla a prispievali k celkovému osvetleniu miestnosti, pričom väčšina svetla sa stále odrážala smerom von a nadol od matnej spodnej strany zásten.

Rovnaké zásady, ktorými sa riadili matné kovové obrazovky, sa uplatňovali aj pri tejto novej forme obrazovkového materiálu.

Prečítajte si viac o Poulovi Henningsenovi a pozrite si jeho mnohé lampy


PH lampy - nesmrteľná klasika

Táto kombinácia bola dobrá, keď bolo svietidlo zavesené vysoko, ale keď boli závesné svietidlá zavesené nízko, bola vhodnejšia kombinácia s veľkým horným tienidlom a menším stredným a dolným tienidlom.

Takto vznikli PH 2/1 a 3/2. Systém tienidiel PH 3 začal ako závesné riešenie, ale čoskoro sa svietidlo ďalej vyvíjalo a zahŕňalo stolové, podlahové, nástenné a niektoré väčšie závesné verzie.

V dôsledku používania rôznych veľkostí, materiálov, povrchov, farieb a svetelných zdrojov vznikli v priebehu rokov tisíce variantov.


Svietidlá PH

Svietidlá PH boli navrhnuté ako racionálny osvetľovací systém, kde sa veľkosť tienidiel, ich materiály a povrchy mohli kombinovať na základe návrhu.

Každá veľkosť hornej obrazovky má zodpovedajúcu sadu strednej a dolnej obrazovky, takže pomer medzi obrazovkami bol približne 3:2:1. Od začiatku bol jedným zo základných modelov PH 5/5.

Prvá číslica označovala priemer hornej zásteny a číslica za lomítkom označovala, že stredná a spodná zástena sa rodia pre tento konkrétny typ hornej zásteny.

To znamená, že model 5/5 mal hornú obrazovku s priemerom 50 cm, strednú obrazovku s priemerom 31 cm a spodnú obrazovku s priemerom 16,5 cm.


Svietidlá s 3 obrazovkami

Pred výrobou 3-tienidlových svietidiel Poul Henningsen a Louis Poulsen Lighting spolupracovali na návrhu svietidiel pre dánsky pavilón na svetovej výstave Expo v Paríži v roku 1925.

Keď Poul Henningsen navrhoval svietidlá pre svetovú výstavu Expo, pohrával sa s myšlienkou, že logaritmická špirála by mohla byť vhodným základom pre nový dizajn tienidla.

Kombinácia difúzneho odrazu a logaritmicky zakriveného tienidla umožnila Poulovi Henningsenovi kontrolovať oslnenie a zatienenie svietidla, pretože každé tienidlo rovnako znižuje množstvo vyžarovaného svetla vzhľadom na svoju vzdialenosť od zdroja svetla.

Tento obrázok zobrazuje klasické biele závesné svietidlo PH z kovu

PH 3-2½ sťahovák

PH 3-2½ Bollard je členom rodiny svietidiel PH 3-shade a princíp svietidiel PH 3-shade bol položený počas niekoľkých hektických mesiacov v zime 1925-1926 na výstave vo Forum v Kodani.

Poul Henningsen o svojich nových svietidlách v roku 1926 povedal: "Skutočnou inováciou svietidiel PH je vytváranie svetla, ktoré neoslňuje a je zároveň úsporné. Je dosť jednoduché vytvoriť svietidlo bez oslnenia (nepriame a vysoko tienené svetlo), ak dovolíte, aby sa časť svetla premrhala, a je pomerne ľahké vytvoriť vysoko účinné svietidlá, ak ignorujete skutočnosť, že sú mimoriadne dráždivé pre oči (silný odraz atď.), ale je umenie vytvoriť svetlo, ktoré je ekonomické a zároveň neoslňuje."